Tel. (8 451) 41 174 El.p. vaskugimnazija@gmail.comSekite mus: Facebook

PAŽINTINĖ-KULTŪRINĖ INTEGRUOTA (NUOTOLINĖ) DIENA ,,ŠEIMOS DIENA“

Gegužės 14 d. vyko pažintinė-kultūrinė integruota (nuotolinė) diena ,,Šeimos diena“, kuri buvo  skirta Tarptautinei šeimos dienai paminėti. Tikslas – perteikti  ir diegti bendrąsias šeimos vertybes, palaikyti glaudžius šeimos narių tarpusavio santykius, suburiant vaikus ir tėvus bendrai kūrybinei veiklai, skatinti pagarbų, pozityvų bendravimą tarp šeimos narių. Per 1-4 pamokas kiekvienoje klasėje buvo organizuojamos dalykinės integruotos pamokos šeimos tema.  Pamokose mokiniai atliko praktines, kūrybines ir fizinio aktyvumo užduotis. Per 5-7 pamokas vyko edukacinės užduotys klasių mokinių grupėms, kurias moderavo vyresniųjų klasių mokiniai. Vyko protmūšis ,,Smagu būti kartu“ naudojant ,,Kahoot!“ programėlę. Mokiniai buvo suskirstyti į 3 grupes: 5-6 kl., 7-8 kl. ir I, II, III g kl. Kartu dalyvavo mokinių tėvai, mokytojai. Protmūšį vedė III g klasės 6 mokiniai. Iki integruotos dienos kiekviena klasė atliko namų darbus. Sukūrė koliažą  iš nuotraukų, kuriose kūrybiškai pavaizdavo šeimos peizažą iš gamtos. Jį pristatė integruotos dienos refleksijoje.

 

Integruotas  pamokas vedę mokytojai per refleksiją trumpai pristatė, kaip sekėsi vykdyti veiklą.

 

„Aš su šeštokais rašiau rašinėlį ,,Ką man reiškia šeima?“, o su penktokais ,,Mano laisvalaikis su šeima.“ (mokytoja Audronė V.)

 

„Septintokai per lietuvių k. pamoką: Mokiniai dirbdami poromis bandė įsivaizduoti anų laikų prekiautojų šeimą ir joje gyvenantį berniuką, trumpai aprašyti jų gyvenimo būdą. Tada,  skaitydami tekstą, įrašinėjo praleistas raides, ieškojo neasmenuojamųjų veiksmažodžio formų, jas gramatiškai nagrinėjo. Perskaitę tekstą dar turėjo atsakyti į klausimus pilnais sakiniais, kuriuose taip pat būtų bent viena neasmenuojamoji veiksmažodžio forma.“ (mokytoja Kristina P.)

 

„Mokiniai piešė piešinius ,,Šeima“. Visi atsiuntę gavo įvertinimus. Siunčiu Henriko Armonavičiaus piešinį.“ (mokytoja Regina Š.)

 

„Per integruotą šeimos dieną anglų kalbos pamokose penktokai rašė laišką apie savo šeimos atostogas. Aštuntokai ir devintokai rašė rašinį apie šeimos valgymo tradicijas ir mėgstamiausią receptą.“  (mokytoja Birutė L.)

 

„Šeimos dienos metu per matematikos pamokas su mokiniais mokėmės planuoti savo šeimos biudžetą, aptarėme,  kaip  tinkamai paskirstyti išlaidas,  kad pavyktų sutaupyti  pinigų  savo  svajonių įgyvendinimui.“ (mokytoja Inga L.)

 

Mokytoja Vaida L.: Integruotų pamokų metu su mokiniais buvo diskutuojama apie tai, kaip jie supranta sąvoką šeima. Jie dalijosi savo mintimis, savo patirtimi. Po diskusijos mokiniams buvo pasiūlyta keletas kūrybinio darbo būdų, kaip jie galėtų atskleisti savo supratimą, kas jiems yra šeima. Daugelis iš jų rašė samprotavimus, kai kurie rašė laišką savo brangiam šeimos nariui, buvo ir tokių, kurie kūrė eiles ar sakė kalbas. Visų mokinių darbai be galo nuoširdūs ir šilti.

 

Mokytoja Rita Č. pristatė I, II g klasių mokinių rusų k. darbus tema ,,Šeimos namų erdvės“ ir ,,Šeimos pusryčiai, pietūs ir vakarienė“, taip pat III g klasės mokinių lietuvių kalbos ir literatūros samprotavimo rašinių ištraukas tema ,,Kas man yra šeima?“.

 

Mokytoja Renata S. supažindino su mokinių veikla anglų kalbos pamokose. 7-8 klasių mokiniai kūrė  savo šeimos pristatymą pakartodami šeimos narių pavadinimus, nusakydami koks ryšys juos sieja, kokioje šeimoje, didelėje ar mažoje, jie gyvena. I gimnazinės klasės mokiniai pamokoje kalbėjo apie šeimą kaip vertybę ir kūrė skaidres užrašydami gražius posakius apie mamą, tėtį ir šeimą.

 

Mokytoja Rima J. pristatė biologijos pamokos III g klasei turinį. Buvo kalbama apie žmogaus gimimą, lytiškumą. Mokiniai žiūrėjo filmą „Žmogaus -gimimas 02“. Keletas mokinių minčių: ,,Buvo įdomi pamoka.“ ,,Filmas buvo įdomus ir informatyvus. Manau, kad reikėtų, jog  daugiau būtų mokoma apie lytiškumą, supažindinama su šia tema.“ ,,Peržiūrėjusi filmą „Žmogaus -gimimas 02“ įsivertinau savo žinias“.

 

Džiaugiamės, kad mokiniai aktyviai įsitraukė į veiklas, kuriose buvo ugdomas mokinių iniciatyvumas, kūrybiškumas, pažinimas, mokiniai buvo skatinami komunikuoti ir bendradarbiauti nuotoliniu būdu. Mokytojai integravo temą į savo dėstomą dalyką, klasių vadovai įtraukė mokinius ir tėvelius į namų darbų užduoties atlikimą.

 

Tokia ugdomoji patirtinė kūrybinė veikla tikslingiau  yra pritaikoma realiame mokinių gyvenime, kai labiau stiprinama  mokinių socialinė, bendradarbiavimo kompetencija. Savo sėkmės kriterijus mokiniai pateikė reflektuodami.

 

                                                Integruotos dienos veiklos moderatorė, mokytoja  Nida Butėnienė

5-7 kl. lietuvių kalba „Kas yra man šeima“

Akvilės Simonaitytės IIIg. kl. kūrybinis darbas „ŠEIMA“

Anglų kalba „My family“

I g. kl. Aurelija Krikščiūnaitė (video)

Integruota diena „Šeimos diena“ (lietuvių kalbos ir literatūros pamokos)

Kultūrinė-pažintinė diena „Šeimų diena“ mokinių veiklos rusų k. ir lietuvių k. pamokose

Matematiniai paskaičiavimai – „Kaip planuojamas šeimos biudžetas“

5kl. namų darbas

6kl. namų darbas

7kl. namų darbas

8kl. namų darbas

Ig. kl. namų darbas

IIIg. kl. namų darbas

Apibendrinimas