5 ir 6 klasėse šiais mokslo metais buvo įvesta nauja matematikos modulio programa „Finansinis raštingumas“. Programos tikslas – padėti mokiniams ugdyti informuotą asmenį, turintį supratimą apie finansinius pasirinkimus ir jų pasekmes, gebantį racionaliai, atsakingai priimti sprendimus. Modulio pamokos vyko I pusmetį. Pamokas vedėme mes, matematikos mokytojos. Kaip mums sekėsi? Ką nuveikėme, sužinojome, išmokome?
Finansinis raštingumas – viena svarbiausių šiandienos žmogaus kompetencijų, susijusių su žmogaus ir visuomenės gyvenimo kokybe, finansiniu saugumu, reikalaujanti matematinio skaičiavimo įgūdžių. Finansinio raštingumo pamokose stengiamės organizuoti veiklas taip, kad mokiniai suprastų, jog geri skaičiavimo įgūdžiai yra būtini ir naudingi sprendžiant įvairias praktines finansines problemas, orientavimuisi mus supančioje aplinkoje. Nagrinėjome su mokiniais situacijas, kuriose mokomasi priimti skaičiavimais grįstus sprendimus apie išlaidas ir taupymą, uždarbį, aukojimą. Aptarėme, kaip kiekvieno žmogaus elgesys susijęs su išlaidavimu, taupymu, kaip veikia artimą ar globalią aplinką. Aiškinomės, kaip asmuo gali įvertinti, ar kaina yra priimtina pagal jo šeimos finansines galimybes.
Vykstant kolegialiam grįžtamajam ryšiui „Kolega-kolegai“, taikydamos bendradarbiavimo strategijas, skatinančias aktyvųjį mokymą(-si), kartu su ekonomikos mokytoja Ingrida Beinoriene suplanavome pamoką ,,Šeimos biudžeto planavimas“. Pamokos tikslas, kad mokiniai diskutuodami, dirbdami grupėse, pritaikydami bendradarbiavimo metodą „Karuselė“, įtvirtintų žinias apie išlaidas ir pajamas, išmoktų planuoti šeimos biudžetą. Taisyklės: grupė gauna užduotis: 1 užd. – „Pajamos“; 2 užd. – „Būtinosios išlaidos“; 3 užd. – „Papildomos išlaidos“. Pagal duotą laiką mokiniai atlieka užduotis. Atlikę užduotį pagal laikrodžio rodyklę, siunčia plakatą kitai komandai. Ir taip siunčiama, kol komanda atgauna savo užduotį. Tada apsitarusi, apibendrinusi kiekviena komanda pristatė savo užduotį. Pamokos gale kiekvienas mokinys „Mentimeter“ programėlėje įsivertino savo žinias. Vaikams buvo įdomu, jie diskutavo, tarėsi, ką reikia rašyti ar ką galima priskirti prie gautos užduoties.
Nagrinėdami temą ,,Ištekliai“ su mokiniais aptarėme, kokie svarbiausi yra žmogaus ištekliai ir kad juos reikia tausoti, nes žmogaus norai beribiai, o ištekliai – baigtiniai. Su 6 klasės mokiniais dalyvavome projekto ,,Mes rūšiuojame“ tarptautinės atliekų dienos paminėjime, žiūrėjome filmuką apie išteklių išsaugojimą, rūšiavimą, pildėme klausimyną, kur buvo renkamos 3 geriausios klasės, ir galėjome laimėti prizų.
5 klasės mokiniai dalyvavo Panevėžio apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos moksleivių nuotraukų, piešinių ar vaizdo klipų kūrybiniame konkurse „Kur keliauja mokesčiai?“, kuriame pirmą vietą laimėjo mūsų gimnazijos mokinys Danielius Matuzas.
Nagrinėdami temą „Taupymas“, akcentavome, kad žmogus privalo būti atsakingas, kad taupymas taptų viso gyvenimo įpročiu, kad būtina turėti taupymo tikslą, planą. Mokiniai gamino taupykles, integruotos pamokos „Kalėdinė prekyba“ metu išrinkome įdomiausią ir gražiausią penktokų ir šeštokų taupyklę.
Į paskutinę finansinio raštingumo pamoką pasikvietėme Panevėžio apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos specialistę, kuri mokiniams papasakojo apie Lietuvoje mokamus mokesčius.
Spręsdami uždavinius, atlikdami praktines užduotis mokiniai mokėsi planuoti laiką, biudžetą, paskirstyti pinigus atsižvelgiant į norus ir galimybes, poreikius, mokėsi taupyti, išsikelti taupymo tikslą ir sudaryti taupymo planą.
Finansinio raštingumo modulis mums, mokytojoms, buvo naujas iššūkis – kaip tinkamai parinkti ir pateikti užduotis mokiniams, kad jie geriau įsisavintų finansinio raštingumo gebėjimus. Ruošdamosios pamokoms bendradarbiavome, ieškojome idėjų, užduočių, dalinomės patirtimi, kaip sekėsi, kas nepavyko. Manome, kad programą įgyvendinti pavyko, mokiniai pagerino finansinio raštingumo žinias ir įgūdžius.
Mokinių įvertinimai apie vykusias pamokas:
„Mes mokėmės apie pinigines išlaidas, finansus, santaupas, pirkinius, nuolaidas, mokesčius… Man labai patiko šios pamokos. Jose labai daug ko išmokau, kas yra gerai, kas blogai.“
„Man labai patiko finansinis, buvo įdomu, ypač daryti užduotis su draugu, atlikti namų darbus.“
„Mes norim dar daugiau tokių pamokų. Pardavinėjom, mokėmės, kaip taupyti pinigus, darėm taupykles.“
„Aš labai pasiilgsiu finansinio raštingumo, nes per tą pamoką buvo labai gera, sužinojau, kaip taupyti ir mokytoja buvo linksma, labai smagu.“
„Mokesčiai, išlaidos, taupymas, pinigai, pirkiniai, santaupos… Norėčiau, kad finansai būtų ir antrą pusmetį, nes daug ko išmokau apie pinigus.“
„Reikia taupyti, kad nusipirktum svajotą daiktą. Išlaidos – tai tavo svajonės, tai daiktas, kurį nori nusipirkti. Pajamos – tu turi užsidirbti arba gauti pinigų.“
„Man labai patiko ši pamoka, ji man teikė šypseną ir mokė pinigų skaičiavimo.“
Matematikos mokytojos Inga Lauksėdienė ir Nida Butėnienė
@ 2021 Pasvalio r. Vaškų gimnazija
Sprendimas: TOBALT
Parašykite komentarą