Tel. (8 451) 41 174 El.p. vaskugimnazija@gmail.comSekite mus: Facebook

Jaunieji projektinių darbų rengėjai

Birželio 9 d. Ig klasės mokiniams buvo kitokia- tai mokomųjų projektinių darbų pristatymas.

Pirmą kartą Vaškų gimnazijos istorijoje projektinius darbus rengė Ig klasės mokiniai. Projekto temą pagal toje klasėje dėstomus dalykus ir suderinus su mokomųjų dalykų mokytojais rinkosi mokiniai individualiai arba poromis. Darbo atlikimo trukmė – vieneri mokslo metai. Atliktas darbas buvo pristatytas bendraklasių grupėje. Šauniai padirbėta, rezultatai puikūs, didžiuojamės visais mokiniais. Darbas buvo vertinamas IT mokytojos už kompiuterinį raštingumą, anglų k. mokytojos už santrauką užsienio (anglų) kalba, lietuvių k. ir literatūros mokytojos už lietuvių kalbos raštingumą. Projektinis darbas turėjo būti parašytas taisyklinga lietuvių kalba ir vadovaujantis metodinėmis projektinių darbų rašymo rekomendacijomis. Galutinis pažymys išvestas iš: darbo vadovo parašyto pažymio ir IT, anglų k., lietuvių k. ir literatūros mokytojų išvesto pažymių vidurkio. Ig klasės mokinių projektinio darbo įvertinimas įrašomas į Ig klasės pasiekimų suvestinę.

Ar pasiteisino darbo rengimas? Ar mokiniams nebuvo persunku? „Šis projektinis darbas mums patiko. Puikiai sekėsi atlikti keramikos darbus. Mūsų tikslas buvo nulipdyti suvenyrus. Angeliukai gavosi gražūs, lengva buvo jų gamyba, didelių nesėkmių nebuvo. Iki projektinio darbo baigimo suspėjome padaryti visą angeliukų šeimą.“ (Agnė ir Erika). „Gerai sekėsi lipdyti keramikos suvenyrus. Džiaugiamės, jog viskas pavyko laiku ir viską atlikome kartu. Esame patenkinti savo sukurtais suvenyrais, nors jų nesigavo tiek daug, nes kai kurie sudužo, įskilo arba prilipdytos detalės atsiklijavo ir nukrito.“ (Giedrė ir Arijus). „Savo atliktą darbą vertiname teigiamai, nes sulaukėme  teigiamų komentarų iš pačių vaikų, jų tėvelių  ir pradinių klasių mokytojų.“ (Aringas ir Danielius). „Atlikus visus darbus mums pavyko pasiekti savo tikslą – suteikti senam stalui naują paskirtį „Šachmatų stalas“. Tai buvo įdomi ir smagi patirtis. Sužinojome, kaip naudotis įrankiais, pasirinkti bei pritaikyti darbui reikalingas medžiagas ir kaip atnaujinti seną stalą.“ (Astijus ir Deividas). „Dirbdami susidūrėme su sunkumais. Pirmiausia, per vėlai viską pradėjome daryti. Nebuvo motyvacijos, vis manėme, kad spėsime. Darbas atliktas skubotai. Visgi džiugu, kad vazonas-bitė puoš gimnazijos lauko klasę.“ (Darius ir Jonas). „Projektinį darbą atlikau viena, todėl buvo truputį sunku. Susipažinau su medžio rūšimis, sužinojau, kokių jų yra.  Ieškojau idėjų, kurias galėčiau įgyvendinti. Džiaugiuosi, kad pavyko tai atlikti.“ (Gabija). „Šis projektas nebuvo toks lengvas, kaip atrodė iš pradžių. Informaciją apie drožybą rinkome spaudoje, laikraščiuose, žurnaluose, knygose. Aiškinomės, kokia mediena tinkama tokiems darbams. Pasirodo, neužtenka pasiimti bet kokią medieną ir ją drožinėti. Reikia žinoti jos savybes, kietumą, spalvos ypatybes. Reikia daug kruopštumo, kantrybės ir atsargumo, nes įrankiai aštrūs, o darbas taip pat labai atsakingas. Vadovavomės sau iškeltais uždaviniais ir pasiekėme tikslą – iškaba jau tuoj puoš mūsų gimnazijos lauko klasę.“ (Emilija ir Greta). „Panaudojus visas sukauptas žinias, mums pavyko atnaujinti seną, nebenaudojamą stalą ir jį paversti šaškių žaidimo stalu. Atlikdami šį projektą taip pat pasikartojome šaškių žaidimo taisykles ir žaidimo eigą. Šį darbą dovanojame gimnazijai, kad mes ir kiti mokiniai galėtume kartu draugiškai žaisti šaškėmis.“ (Orestas ir Giedrius). „Šio projektinio darbo metu  pagilinome žinias apie mandalas ir jų kūrimą. Kurdamos mandalas įsitikinome,  kad mandalų kūrimas reikalauja kruopštumo, kantrybės, bet tuo pačiu yra puiki atsipalaidavimo priemonė. Organizavome praktines veiklas mokiniams, kurios, mūsų manymu, buvo naudingos ir įdomios. Dalyvaudami veiklose mokiniai daugiau sužinojo apie mandalas, susipažino su jų kūrimo ir spalvinimo technikomis, turėjo galimybę parodyti savo kūrybiškumą. Projektinį darbą atlikome dviese, todėl buvo lengviau, kadangi galėjome pasidalinti darbais.“  (Viktorija ir Neringa). „Pasirinkusios šį projektinį darbą tyrėme įvairius informacijos šaltinius internete. Smagu buvo rinkti nebenaudojamus rūbus, kurie priminė laikus, kai juos dėvėjome. Ieškojome darbų pavyzdžių, darėme eskizus, atlikome darbus. Turėdamos laiko tikrai padarysime daugiau naudingų daiktų iš tekstilės. Mes įsitikinome, kad nereikalingų rūbų nereikia išmesti. Pasiūtą žaidimą atiduosime priešmokyklinės grupės vaikams, maišelius naudosime kaip alternatyvą plastikiniams maišeliams.“ (Vilija ir Miglė). „Projektinį darbą atlikome dviese, todėl nebuvo labai sunku. Siūlėme viena kitai idėjas, tarėmės dėl veiklų, derinomės. Džiaugiamės, kad pavyko įgyvendinti šį projektą ir parengėme tris stendus, kurie puošė gimnazijos koridorius. Susipažinome su emocijų tipais, sužinojome, kad emocijų yra ne viena dešimtis. Mokėme ir gimnazijos mokinius pažinti savo emocijas bei jas įvardinti. Pirmos klasės mokiniams pravedėme emocijų pamokėlę, kuri, tikimės, patiko ir vaikams.“ (Viltė ir Karina).

Ir žinoma, vieni vaikai būtų to neįveikę. Tad, nuoširdų AČIŪ devintokai taria darbo vadovams, klasės draugams, tėveliams ir auklėtojai. „BE JŪSŲ PAGALBOS NEBŪTUME PASIEKĘ  SAVO TIKSLO!“ (Aringas ir Danielius)

Ig klasės auklėtoja Kristina Prakopienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *